Pagina's

dinsdag 20 maart 2012

Toch maar weer terug naar Blogger

Nou na veel gedonder en proberen, kom ik toch maar weer terug naar blogger.
Ik was hier eigenlijk al begonnen een tijdje terug, had m'n moeder beloofd om af en toe eens een kort filmpje te posten over de geschiedenis van Amsterdam.
De Stadsreiniging van Amsterdam
Dat leek me hartstikke leuk om te doen, had net alle videobanden van Tejo over dit onderwerp opgenomen van tape op de computer. Uuren kijkplezier met hele oude beelden, ik dus als een gek aan de slag om alles in kleine hapklare stukjes te hakken, wat ook nog wel eens lastig is aangezien ik geen gebruik maak van al die dure software, maar Open source programma's die het perfect doen, hoewel de gebruiksaanwijzing vaak wel wat ingewikkelder is.
Maar genoeg geklets over filmpjes, want dat is tot nu toe helemaal niet gelukt! ik had er uren aan gewerkt om er achteraf achter te komen dat er geen geluid bij zat, iets in de instellingen verkeerd gedaan!
De Bestrating wordt opengebroken
Ik baalde natuurlijk als een stekker en heb alles voor onbepaalde tijd aan de kant gegooid haha!! Tot ik door een artikel over Geanimeerde Gif-jes gefascineerd raakte door dit fenomeen, niet direct in het ontstaan van Gif-jes, maar meer door dat ik hier mee hele kleine micro-filmpjes kan maken uit de video reeks van de Geschiedenis van Amsterdam. Het zijn dan wel geen filmpjes, maar desondanks ben ik er best wel een beetje trots op. Het was een hoop uitzoeken en uitproberen met de juiste maten en afmetingen. Ze mogen ook weer niet te groot zijn, anders worden ze door de Servers gecomprimeerd en dan ben je de leuke beweging kwijt.
Betonmixer 
Mijn voornemen is om hier op Blogger regelmatig nieuwe Gif-jes te posten en als ik de moed weer heb heb gevonden zal ik nog eens proberen om de filmpjes met geluid te maken. Voorlopig maar eerst de Gif-jes en verwacht niet elke keer een lap text er bij, daar heb ik niet altijd zin in hihi. Zo 4 leuke animaties om te beginnen lijkt me voor nu even voldoende, best kans dat ik er later vandaag nog een paar bij doe. Ik heb er al aardig wat op voorraad en wilde ze eigenlijk op tumblr plaatsten, maar die doen zo moeilijk en elke keer was het bestandje te groot en postte ik alleen maar stilstaande plaatjes! niks aan dus!
Nou ik hoop dat je het leuk vindt mams en iedereen die het de moeite waard vind om mij te volgen hier op Blogger!

Dikke kus en tot blogs!

2 opmerkingen:

  1. haha ziet er goed uit hoor, ik doe het je zeker niet na (ookal lijkt het me leuk om te kunnen) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker, ik vind het heel leuk, die vuilniswagens kan ik me nog herinneren...... Oh ik word oud!

    BeantwoordenVerwijderen